GE BORT EN STUND

Jag tycker om att ge bort.

image1694


Ge bort en stund.

När jag ger bort en stund så har jag tänkt ... hmmmmmm!
- vad behöver den här personen?
Oftast behöver människor vila ifrån... de behöver stunder... som är avgränsade... begränsade på innehåll... något eget. En egen stund. Ett slags mellanrum mellan allt det andra.

Jag gav för länge sedan bort en stund till min äldsta bror...
Den stunden fick han för en evighet sedan. Jag tänkte... den här koppen, det här brödet, den här tidningen, den här avecen... den här .... och sammantaget blev det en egen liten stund - som jag noggrant skrev i ett litet kort... Jag ger bort en stund... den stunden är din... jag har letat efter något som ska förgylla din stund...

För inte så länge sedan... var jag hos min bror... han höll upp koppen... det enda som var kvar av stunden han fick ... och berättade att den koppen alltid var hans egna stund... stunden fanns liksom i koppen... koppen var vaccinerad ... mot allt det där andra...

Nu - önskar mig en stund...
Anne-Marie



http://hypergrafi.blogspot.com/

Jag hänvisar vidare ...  En blogg som hyllar det osmakliga... bland annat.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Anne-Marie, finns det en stund ! Nu på Tisdag den 30/10 kommer jag att befinna mig vid Gotlandsgatan from sen eftermiddagstid. Har Kiwiböckerna. Hör av mig och kollar. Kram Elisabeth

Postat av: jos

hm, alla stunder jag fått av dig minsann. ofta med färgtema....
minns stunden vi gav till kassörskorna på duka på globen...
tack du
xx

2007-10-29 @ 00:57:28
Postat av: Ulla-Karin

Vilken fin idé! Att ge bort stunder... guldkornstunder...!

Tack för att du delar med dig av dina idéer!

2007-10-29 @ 10:55:26
URL: http://livetlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback