FÖRELÄSER I TIMRÅ


image1637


Idag är jag heldagsföreläsare.
Om lärandeorganisation, praktiskt Vygotskij, och Kiwi.

I Timrå.
Där har jag varit en gång förrut.
Jag tyckte om att vara i Timrå.
Ni som vill kommentera min föreläsning i Timrå...

varmt välkomna...
hälsar Anne-Marie


Senare:
Tack för en underbar dag. Vilken vacker plats vi var på. Jag glömde kameran hemma - det var en spännande plats. Annars ser jag ju inte så mycket - taxi till - föreläsa - och taxi hem. Jag hoppas ni frågar om det är något ni undrar över. Bilden över ett klassrum i New York publicerar jag här...

image1695

Ett vilsamt, välfyllt, utrymsrikt rum för lärande. Detta fotografi är från Manhattan New School i New York där jag fortbildade mig långsamt. Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Lena

Gensvar ? inte alltid man ser det, var det ju? Här kommer ett iaf.

Jag tyckte om att lyssna på dig i Timrå. Skönt med en dag att bara få sitta och lyssna och fundera. Du sa en hel del saker som jag tyckte var intressanta och som jag vill göra mer av.
Vad exakt kan jag inte formulera nu, men jag ska ruva vidare på mina anteckningar.

Några frågor:
Du sa att det inte var samma elever varje gång i dina grupperingar för de vägledda samtalen.
Hur plockar du eleverna? Vilket tänk/ system/ veckoplanering har du? Får alla elever ?lika mycket? (i stort sett) tid med dig? Vet eleverna själva om när de ska ha vägledda samtal eller är det något du bestämmer och plockar ut ?allteftersom?? Jag har skrivit ?utvärdera? efter den vägledda undervisningen ? men nu när jag läser funderar jag om det var du som lärare eller eleven som gjorde det, eller båda? Och hur då?

När eleverna skriver upp sig för individuella frågor ? är det kopplat till resp. ?ämnestid? ? eller spelar det ingen roll? Hur ser förresten ditt schema ut ? ligger ämnena fast i tid eller i block som du förfogar över?

Hur långa pass har du mellan rasterna?

Dags att laga mat, även om det inte känns som om det behövs efter dagens stillasittande med utspisning. Nästa höjdpunkt, kvällens träning väntar. Sammantaget blir det en avslappnad, komplett och bra dag ? att bli tillförd ny, frisk näring både till huvudet, magen och kroppen. Totalt och Optimalt!!!

Tack för det du bidrog med!

Varma hälsningar
Lena

2007-10-29 @ 17:33:22
Postat av: Anonym

Tack Lena... nu ska jag vila... jag återkommer med mina svar imorgon eller onsdag... Anne-Marie

2007-10-29 @ 19:09:07
Postat av: Madonnan

Hej Anne-Marie,

Jag ska inte ställa frågor, utan konstaterar bara att det var intressant att läsa de frågor du fick.
Ska bli spännande att se svaren.

:)

Postat av: erica lövgren

..och jag vill säga TACK för att du coachat (hur stavas det?) mig att se det unika i det jag gör och våga berätta om det. Varje gång jag åker på ett jobb finns du där hos mig i tanken. I dag var du i Hedenäset, Övertorneå, vid finska gränsen. :)

2007-10-30 @ 22:15:13
URL: http://klassiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback