MATEMATIK - MITT LIV I BRÅK

image1781

Matematik bör förankras i verkligheten. Det gör eleverna om de får pröva matematiken på egna villkor.
Igår gjorde vi MITT LIV I BRÅK och det blev livligt, bråkigt, mycket och tänkande.

- får jag... göra mitt fotbollslag?
- får jag.... göra en gång till?
- får jag ... göra alla mina familjer?
- får jag ... räkna med mina djur?
- får jag...

Jag gillar frågan.
Får jag?
Dessa två ord betyder så mycket för mig. Det betyder att eleven tänker och förstår. Det är spännande med lärande vilja. Den ska uppmuntras. Ofta, jämt, ständigt.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mie

Vilket underbart "mattetänk"!Tänk så realistiskt o.så fullkomligt nära "mitt eget jag".Hundraprocentig förskolepedagogik med en lika högprocentigt kreativ pedagog.Önskar jag vore där.....Lyckans barn m. föräldrar!!!
Mie

2007-11-13 @ 09:51:17
Postat av: erica lövgren

Hurra!! Sparas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback