KULT FOTBOLL


image990
Fotbollsläktare...


Min lokala tidning... har ett reportage om fotbollskulten.... och bilden som signalerar allt annat än fotboll gör att jag ivrigt läser artikeln. Där står ett gäng killar som "korpfotbollens Nirvana". Det är just detta...

När jag läser artikeln nickar jag medstämmande... tonläget är helt rätt. Fotboll är mer än fotboll. Fotboll är också allt annat än fotboll. Fotboll är fotboll. Fotboll ... Jag är en ivrig förespråkare till att använda fotbollintresse i undervisningen.... Är intresset fotboll är läsningens ingång fotboll. Tänker jag.

HOYZER BOYZ heter korpfotbollslaget som vill bevara grusplanerna framför konstgräs och det finaste äkta. Näringsintaget är planka... drycken bör innehålla malt... upplägget är givet. Jag fnissar förtjust. Det är roligt.

Och detta med mål...
Fotbollen har mål ... de flesta verkar för att fotbollen ska gå i mål. Målformuleringen är så tydlig.

Anne-Marie

Södermalmsnytt Lördagen den 3 november 2007 Artikeln av journalisten Jacob Hellgren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback