JAPANSKA INFLUENSER

image1839

Till och med eleverna stod stilla och tysta inför denna utsikt.
Vilsamt. Långsamt. Stillsamt.

- Kan du inte fotografera det här, frågade en liten kille.
Absolut sa jag. 

Vi var på vandring från skolbyggnaden. Hit kom vi. Det kändes som sjumilastegen fört oss till Japan. Vi tog med oss alltsammans tillbaka till skolan, under det att vi pratade om andra världskriget, Hitler, operationer, sjukdomar och andra saker som fanns lagrat i eleverna.
Promenader leder ofta väldigt långt.
Underskattad aktivitet tycker jag.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Martin

Enormt vacker bild. Det är vackert nu, nästan trollskt på dagarna. Var i Slottsskogen i går med Lillkillen - dimmigt, bara vi och djuren.

Postat av: Ann

Så vacker vilsamhet här.

2007-11-22 @ 09:47:37
Postat av: Kersti

"Jag vill gå med dig på plommenad,
plocka plommon vara barn och glad,
plommonera känna all natur,
som mitt yrkes frukter kommit ur.
Vad är kärnan, vad är sann kultur?
Plocka plommon, inte vara sur!
Plommonera, vara barn och glad!
Jag vill gå med dig på plommenad..." Bo Setterlind
Bilden är fantastisk. Kram

2007-11-22 @ 19:21:18
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: jos

Verkligen vackert. Så rofullt.

2007-11-22 @ 19:43:28
Postat av: Anonym

Hej ni alla... Jos, Kerstin, Ann och Martin. Tack Martin för ditt fantastiska mail också... Anne-Marie

2007-11-22 @ 20:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback