INBJUDAN - LÄRARENS ROLL PÅ NÄTET


Vi behöver kunskap om... vi behöver redskap för... vi behöver nyfikenhet till... vi behöver förstå... vi behöver agera... vi behöver undersöka... vi behöver lära oss... vi behöver samtala och diskutera... vi behöver morgonmöten...

Jag har anmält mitt intresse till MORGONMÖTE där denna fråga står i FOKUS.
LÄRARENS ROLL PÅ NÄTET.
Jag tycker att vi ska gå dit så många som möjligt. Jag tycker vi ska undersöka vår roll, vår betydelse och göra detta i ett offentligt rum. Lärare kan. Lärare gör. Lärare vill. Min devis... och mitt utrop.

Så kom... Lyssna.... Aktivera... Ät frukost!

image1712

image1713


JAG TÄNKER GÅ - EN DEL I MIN FORTBILDNING.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Madonnan

Så bra att du går. Det är viktigt att tala om i skolan också.
Vi jobbar en del med datorer och Internet, ska ha ett f-möte om det.

Det är roligt att komma in här och läsa. Och givande.

Ha en bra dag:)

Postat av: Anonym

Hej Madonnan - du skulle vara med... du är en viktig person... med så stor kunskap om... Anne-Marie

2007-11-01 @ 09:55:38
Postat av: Magda

Åh... vad jag ibland önskar att de där möjligheterna (tänker på frukostmötet, t ex) fanns här för oss ute i landet, också! Jag skulle iofs också kunna önska mig att bo i Sthlm - men någon måste ju bo här i byn, också. ;)

Man kanske skulle dra igång pedagogiska caféer här..? Hmm...

Och du - TACK för klokskaperna du bjuder på här i bloggen! De inspirerar mig ofta till egen tankeverksamhet och emellanåt till praktik, dessutom... ;)

/Magda

2007-11-01 @ 13:22:27
URL: http://www.frokenfroken.blogspot.com/
Postat av: Kersti

Jag hittade bilden, självbilden. Wow vilken bild!! Jag förstår precis vad du menade. Den är fantastisk.

2007-11-01 @ 20:23:05
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Magistern

Hmm...låter som en idé. Tack för tipset.

2007-11-02 @ 10:45:22
URL: http://adjunkt.wordpress.com/
Postat av: Liza

Oh vad jag önskar att jag kunde vara där...men Stockholm ligger ju så långt, långt ifrån lilla Lund...

2007-11-02 @ 17:41:48
URL: http://www.sprakmakargatan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback