HANDFALLEN

image1787

Skyltdockans hand når inte igenom fönsterglaset. Jag ställer mig nära intill. Vi har flertalet glas mellan oss... min lins... fönstret... innanför och utanför. När jag tittar väldigt nära på handen... förstorar upp och  då ...  ser jag ännu mera mänsklighet i den. Lillfingernageln är lite skadad... ja, några andra naglar också... jag ser så nära, bilden är så uppförstorad ... att jag nästa gång måste gå in i affären... trycka skyltdockans hand... och presentera mig.

- Jo, jag var ju här förra veckan. Blängde på dig genom min kamera. Tog ett fotografi av din hand. Förstorade upp den bilden 1000 gånger... och tänkte... jag heter Anne-Marie - vad heter du?

Det är inte värdigt att gå så nära någon utan att ha hälsat.

Anne-Marie


Hand förklaras i ordboken (ifall ni nu behöver en förklaring):
armens avslutande, lätt böj-och vridbara del med många grundläggande funktioner
(ja... nu har vi gått från självklarhet till det fattbara)

Kommentarer
Postat av: Kersti

Många grundläggande funktioner.
Så kan man ju också säga.
Funderar på funktion. Tänker funktionellt... Gripbart de kan jag fatta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback