FÖRFATTARFONDEN...och FÖRFATTAREN

Fick ett mail från en författare...
Det är glädjande nyheter... detta med utlåning.
Man prisar bibliotek och bibliotikarier...
Framtiden handlar om läsande förmåga.
Jag vill bara gratulera denna författare... och läs själv...
detta författaranslag... och  synsätt...

image1759

Jag har bett om tillstånd att  publicera detta:

Jag hade 28000 lån under 2006. Jag har sällan blivit så glad. Tänk att jag har skapat ca 28000 lästillfällen runt om i landet under förra året. Förstå så glad jag blir i mitt lärarhjärta. Det känns jättestort. Och då var det bara de fyra första böckerna. I år finns det ju fyra till ...
Mia


Sen beskriver författaren Mia Söderberg hur själva tänkandet äger rum innan själva fingrarna gör verklighet av tankar och trycker ned ord på ett skärmpapper...
Jag tänker och funderar ... jag vet vad jag behöver när jag skriver.
Men en sak vet jag definitivt - pennan bär man intill hjärtat - det är en bit av jaget som sätts på pränt. Det är nog så viktigt att tänka på när elever skriver...

PENNAN SKRIVER HJÄRTA

Anne-marie

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ville bara säga att den här bloggen är toppen för mig som lärarstudent!

2008-01-21 @ 13:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback