SOMMARLOV... 9 DAGAR KVAR...

image377

Det är intre många dagar kvar i skolan. 

Eleverna gör sommar lite innan - rasterna blir aningslöst längre, fotbollen tar fart, ut i skogen försvinner en del...det blir ett annat uteliv...och senare, försenade till lektionerna...

Lärarna i sin tur avslutar, inköper, betygsätter, samlar upp, rättar, noterar, funderar och har en stressigare tid vid då vi närmar oss skolavslutning...

Jag avslutar på flera plan...kanske den största är det verkliga avskedet av min klass... jag har följt dem i fem år.
De var små när vi möttes, årskurs två...de är stora sexor när vi skiljs åt. Det känns ordentligt inne i mig. Jag tycker om att det känns. Dessa elever har blivit STORA bokstäver i mitt yrkesliv.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Vi andra som också arbetar i skolan känner nog likadant ur
trycket ökar de sista veckorna.
Allt som ska bli klart, alla samtal som skall avslutas, allt som ska skrivas. En vägran att sänka ambitionsnivån gör nog sitt till. Det är gott att sitta i sin blå trästol i växthuset och fundera och relektera. Trevlig helg!

Postat av: Anne-Marie Körling

Precis. Och den blå stolen i växthuset låter som en dröm... en växtplats...Må gott Lilla B. Anne-Marie

2007-05-25 @ 22:52:05
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback