SÄNDA BREV - EN EFTERTÄNKSAMHET INNAN AVSÄNDANDET

image165

Mmm,
brevbäraren kommer med brev. Ett kuvert. Vacker handstil. Redan frimärket visar omsorg om
mottagaren. Innehållet redan aviserat. Omsorgshandstil, frimärksval, kuvert, brevlådepromenad -
allt som skapar lite betänketid innan meddelandet sänds iväg.

innehållet då...
Om allt det yttre visar på mottagarrespekt så är innehållet också fyllt av detta.

Här skulle man kunna tala om : HÄNSYN och TIDS fenomenet (mitt svar på den John Suler)
* papper och penna - själva görandet 
* tänkandets tugg på pennan - hur vill jag nu skriva
* omvärldsförståelse - jag tänker på, jag undrar så, hur gör jag mig rätt förstådd för
* ansvarstagande - jag vet vad jag gör, vad jag vill, och jag värnar om
* tidsaspekten - som skyddar från det omedelbara.

Jag har idag fått ett brev.  Mer förtäljer inte historien. Resten är hemligt.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Åsa

Mmmm vad härligt med sådana brev! Snigelposten har fått ännu större betydelse numera, den får ta sin tid... omsorg får ta tid! Jag undrar om du har läst "Leva. Älska. Lära" av Leo Buscaglia? En fantastisk bok som jag läste med stor behållning många gånger - och inte förrän jag själv läste till lärare insåg jag att den handlade mycket om pedagogik! Mvh Åsa (Timrålärare)

Postat av: Anne-Marie

Hej - och hej igen - jag har läst den boken, men det var ett tag sedan. Ska blogga in på din blogg, och lämna ett vänligt avtryck.
Åsa, jag kommer tillbaka till Timrå och föreläser igen, kom fram och prata med mig då!
Och återkom gärna här!
Må gott Anne-Marie

2007-05-09 @ 14:45:33
Postat av: Annis

Jag blir såååå nyfiken....

2007-05-09 @ 14:54:34
URL: http://www.annis.blogspot.se
Postat av: Anne-Marie

Hi - hi - men mer förtäljer inte historien.

2007-05-09 @ 15:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback