POSITIVT SKVALLER...KÄLLA TILL POSITIV NYFIKENHET

image295


POSITIVT SKVALLER

Det kan jag verkligen tillåta mig...och det skvallrar jag gärna om.
I onsdags gick jag från jobbet ... det sista jag gjorde...var att krama om en elev...som kanske inte har det så lätt, och som har det svårt att finna sin plats i skolans värld.... lite stök, lite ... ja! Ni vet.

Denna elev berättade för mig att ---

-Jag brukar resa ut lite, runt omkring - ta tunnelbanan till en ändstation, ta pendeltåget till en ändstation...
- det är långt...väldigt långt till pendeltågets ändstation...

Denna elev gör det jag alltid tänkt att göra - skillnaden är bara att jag tänkt - aldrig gjort - och jag har tänkt i 20 år att jag ska åka på en liten minisemester runt till ändstationer...med mitt åkkort. Denna elev han tänkte inte utan gjorde. Det är skillnaden mellan oss. Så kanske det är i skolans värld - en representation :

- jag tänker länge, medan eleven gör nu.

Nåväl, jag frågade högt och tydligt - ska du göra någon resa denna helg?
Jag önskar att jag fick åka med....

varpå några lärare, några elever genast visade positiv nyfikenhet... och då kramade jag om eleven en sista gång och sa - du är en äventyrsresande.... jag önskar dig en god resa...

det skockades en liten samling...eleven berättade...allt gott, allt gott

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback