MATEMATIKVERKTYG FÖR FÖRÄLDRAR

Många föräldrar vill kunna hjälpa sina barn när det gäller hemuppgifter av olika slag. En läxa som det oftast slår gnistor om, de läxor som skapar konflikter upp i åldrarna, är matematiken. Föräldrar och elever krockar med sina olika sätt att se matematiken på, hur att lösa, hur man kan tänka.

REKLAM FÖR MATTE DIREKT - HÄFTE VERKTYGSLÅDAN
Jag har fått ett häfte som jag tänker föreslå mina blivande föräldrar att köpa - Matte direkt Verktygslådan - en slags uppslagsbok för hur uppgifter kan lösas med åskådliggjorda exempel. Där synliggörs också vilket språk som hör samman med räknesätten. Där står också hur du gör när du använder miniräknaren, eller räknar med hjälp av Excel...

Det är ett hjälpsamt häfte - som hjälper eleven och stöttar föräldern - så att verklighetens matematik blir utan bråk.

Anne-Marie

Litteratur:
Synnöve Carlsson/Karl-Bertil Hake/Birgitta Öberg - MATTE DIREKT - VERKTYGSLÅDAN - Bonnier Utbildning A
B

Kommentarer
Postat av: Annis

Tack för tipset, passar det alla åldrar eller är det mellanstadiets matte främst?

Postat av: Anne-Marie Körling

Jag tycker den är värdefull för alla. Lärare, elever, föräldrar... jag gillar den otroligt mycket...Anne-Marie

2007-05-24 @ 09:03:57
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback