LEKTIONSIDE; VACKRA ORD UR MORGONTIDNINGARNA...

Nu ska jag överlämna vackra ord ur morgonens tidningar - medan mitt ord SOLKATT - glittrar lekfullt på husets väggar:


oliktänkande

birdieputt

jordgubbe

sagotanten

Ligurien

Mandela

smaklökar


Det sista ordet skulle jag vilja odla mer av.

image399


DETTA ÄR EN LEKTIONSIDÉ.

Genom att lyfta fram enskilda ord så läser man också lite mer.

Genom att lyfta fram enskilda ord så visar man också upp sig från insidan.

Genom att lyfta fram enskilda ord skapar vi ett gemensamt samtalsämne.

För visst tänker du nu

- jaha - så här tänker Anne-Marie!

Hmmm - är hon golfare?

Sagor det vet jag att hon tycker om - men vill hon bli en sagotant?

Jordgubbar - menar hon då jordgubbar, hon som leker med ord hela tiden, är det vad som går att äta, eller är det en gubbe i jorden,

och det där med Nelson Mandela, det är ju inget ord, det är ju en människa, men kanske Anne-Marie tänker att han är ett begrepp för en livsinställning och då hör det ihop med det första ordet hon har i sin lista -
oliktänkande!

Varför valde hon Ligurien? Var ligger det?



Ja, ni ser... allt börjar med ett ord!
Fortsättningen är ett undrande!
och kanske ett samtal kring vad ordet genererar!

Så undra gärna!
Det brukar skapa mycket gensvar!





Anne-Marie


LEKTIONSIDE fortsättning:

SÄTT IN ORDET I EN MENING! SKAPA MENINGAR RUNT ORDET! DET ÄR ATT PUSSLA DET.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback