LÄRARSKÅPEN...

image369

Lärarskåpen...en suddig bild i all hast. Men så är det. Lärare springer, från klassrum till klassrum,
bär böcker och papper, skyndar till kopieringsapparaten...kö, kö, KÖÖÖÖÖÖ!

- Jag har ska bara ha en kopia, får jag gå emellan?
- Jag är efter dig...?!!!!!

och alla samtalen, om elever, en pedagogisk idé, en bra lektion...en elev som behöver lite extra stöd,
ett boklån...? Lästips? En bra högläsningsbok? Har du det pappret? Vilka ska med...? 

dessa otroligt viktiga korridorssamtal... med andan i halsen....

och så rusar man vidare... i skåpen ligger det som ska göras efter lektionerna, efter elevsamtalen, efter
AE, efter rektorsinformation, efter...


och jag som alltid vill,  alltid, alltid VILL sätta eleven i första rum... Nej men vad är klockan?
JAG RUSAR! DET ÄR LEKTION!



Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica

Det där känner jag verkligen igen. Kanske är det hos oss du varit?

Postat av: Anne-Marie Körling

Jodu Erica,
Det här finns i varje skola... och språnget vi alla lärare gör och befinner oss i. Jag önskar mig en liten paus emellanåt... så där så att man får möjlighet att se sina kollegor på riktigt...
en fikarast som är en fikarast...
Anne-Marie

2007-05-24 @ 19:29:17
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Cecilia

Ja, tänk va skönt det vore att lugnt få gå genom en korridor, stanna till, prata med några elever, kanske gå förbi kollegornas arbetsrum för en kaffe och en stunds struntprat. Det skulle nog bidra till en mer harmonisk skola!

2007-05-24 @ 22:59:40
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Anne-Marie Körling

Hej Cecilia,
Kul att se dig avtrycka här. Stanna i korridoren...visst vore det underbart. Ibland hinner man det man ska...genom att inte stanna till vid sina skåp...rusa bärsäkargång fram till kopiatorn - roffa åt sig den - och kopiera - för att rusa tillbaka.
Jag ska kika in hos dig nu...allt gott/Anne-Marie

2007-05-24 @ 23:58:08
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback