KÖRLINGS ORD - ORDBÄVNING

Skulle skriva jordbävning - bokstaven J föll bort - jag förälskade mig i ordet

ORDBÄVNING

Ord betyder
"självständigt språkligt element med enhetlig betydelse som normalt uttalas och skrivs i ett sammanhang"

bäva

betyder "känna stor oro eller fruktan för"

Ordet ordbävning finns inte - så jag antar att det fick sin tillblivelse just nu - så nu tänker jag börja använda det.
Vilka ord ska kopplas till denna betydelse då.

Ordbävning
jag bestämmer att det betyder:
ord, språkliga element som har en slags enhetlig betydelse men som innebär fruktan och stor oro.
Då har ni definitionen.

Låt oss börja samla ord som vi tycker passar in under detta begrepp av Körling:

Här är några av mina...spontant!

Krig!
Könsstympning!'
Främlingshat!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: sanna

ojdå

Postat av: erica

våld
tvång
svält

2007-05-13 @ 18:14:46
URL: http://www.klassiskt.bloggspot.com
Postat av: Anne-Marie

övergrepp
angrepp
klimathot

Anne-Marie

2007-05-13 @ 20:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback