JAG OCH MIN KAMERA

image176

Kameran är  med mig var jag är. Här är jag, var jag är  förtäljer inte historien. Jag tittar genom
mitt kameraöga, vad jag ser är vad du ser! Jag tycker om små detaljer, det är detaljrikt att se det
lilla, och när jag ser något litet tycker jag att jag finner något stort. Det betyder att jag inte använder
vidvinkellins. Jag önskar mig en mindrevinkellins. En detaljlitenlins.  

Detta är ett självporträtt - en liten detalj. Jag är på en värdslig plats så jag är en detalj av den
helheten... nu tittar jag ut ur bilden! Det jag ser är .... berätta!

Anne-Marie
 


Kommentarer
Postat av: Annis

Gissa om jag skulle vilja ha den där kameran...just nu lånar jag barnens...

Postat av: Annis

anne-marie...jag undrar om du sett mitt svar...jag vill ha boktips du vet och sen undrar jag vad dina big books heter. Vi har mycket kiwimaterial och en del bigbooks....nyfiken.

2007-05-09 @ 21:42:41
URL: http://annis.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie

Nej jag har inte sett dina svar - oj oj oj - ska gå tillbaka. Jag svarar här och sedan letar jag efter ditt svar i din blogg - Min favoritstorbok heter MIN HUND - den har minimal text - och den utmanar mig otroligt mycket. Det är just detta med det lilla, detaljerna, vad göra, hur göra...och då måste jag tänka - och det älskar jag.
Mina egna storböcker heter MITT SÅR, JAG BLIR GLAD och DEN DÖDA MUSEN.
Jag gillar förstås alla, men då är jag oerhört partisk. Men jag såg en lärare göra Jag blir glad oerhört professionellt, då blev boken helt ny, så det handlar om vad man gör med böckerna. Jag kan ge dig vägledning att göra massor - men då berövar jag dig all kreativitet. Det tror jag inte att jag behöver...
Anne-Marie

2007-05-09 @ 21:54:18
Postat av: erica

Nu ser du mig...och det gillar jag!
Jag sitter inlindad i mitt täcke på en hård vit köksstol. Datorn står på skärbrädan. Ska bara gå en liten kort bloggrunda innan jag går i säng.

2007-05-09 @ 22:00:19
URL: http://www.klassiskt.bloggspot.com
Postat av: Anne-Marie

Bloggrunda! Jag längtar efter en joggingrunda. Jag har varit orörlig länge nu. Idag tog jag min första långpromenad och det kändes - bra! Tror jag!
Anne-Marie

2007-05-09 @ 22:09:52
Postat av: Anonym

Du ser: januskas högra, något sneda, öga, ur vilket hon i denna stund till allas vår förvåning plockar fram ett litet ägg som hon lägger i sin handflata. "Jag har just plockat fram ett litet ägg ur ögat" säger hon, varpå hon glupskt sväljer det. Sekunden senare blinkar hon till och, till allas vår förvåning, plockar hon fram ett litet ägg (!) som hon lägger i sin handflata. "Jag har just plockat fram ett litet ägg ur ögat" säger hon förtjust, varpå hon glupskt sväljer det. Sekunden senare börjar hon frenetiskt blinka... (du ser: Skottsk uttråkad onsdagsmonotoni som långsamt ger upphov till ändlöst inre charmskt kaos.)

2007-05-10 @ 00:24:42
Postat av: Anne-Marie

Ja, då har jag sett en inlindad bloggare på vit köksstol, en skugga och nu en januska... vilken utsikt! Vad kan komma härnäst?
A-M

2007-05-10 @ 05:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback