IDAG ÄR DET LÖRDAG...




vilket i mitt fall betyder....

- kaffekopp-på-bricka-och-rykande-hett-kaffe-och-tidningsläsande-i-sängen (LÄNGE)

- titta-ut-på-vädret-och-tänka-vad-erbjuder-vädret-mig-idag?

- fika och mera tidningsläsande nu på balkongen (LÄNGRE)

- bli-stressad-av-det-vackra-vädret-som-vill-att-jag-ska-ut-och-jogga-eller-något-annat-dumt

- blunda-för-faktum-att-jag-inte-rört-mig-på-länge-behöver-röra-på-mig-länge

- sol-stress-vackert-väder-måste-ut

- vandrat-runt-i-snabb-takt-kan-kallas-motion-och-kroppsvärmen-säger-att-det-är-det

- har-en-hundralapp-med-mig-ifall-det-blir-dags-för-fika-igen-någonstans

- blir-fika-igen-på-en-vintage-marknad-som-jag-blev-alldeles-för-nyfiken-på-och-inte-kan-gå-förbi (LÄNGST)

- hemma-igen-puh-dags-för-en-fika-igen-på-balkongen

- är-inte-överens-med-den-vackra-solen-vill-vara-hemma-men-vädret-tillåter-inte-det.



Anne-Marie


hurserdindagut?


Kommentarer
Postat av: Annis

Sova länge, mannen tidigt vaken...väcker mig..., vi löser melodikrysset, jag bloggar, han viker tvätt=snäll man, går ute och tar massa bilder med min nya kamera, skurar och njuter...värmen har ÄNTLIGEN kommit till oss.

Postat av: Annis

Så snygga koppar!!! Vad är det för ena???

2007-05-26 @ 12:44:46
URL: http://annis.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie Körling

Hej - melodikrysset? Jag arbetade på STIM - upplyste om musik där i många år - och på måndagarna blev de tjugo första samtalen i telefon från desperata melodikryssetlösare...och de ville veta... jag var urduktig på det där de inte kunde, men å andra sidan hade jag ett rum fullt med uppslagsverk och register, samt andra som kunde allt och ... vi sjöng jämt - allt från gamla slagdängor till det senaste...
Snäll Man du har. Jag bloggar ju emellan fikastunderna.. skriver snabbt, tänker innan jag skriver...så skriver jag ned...så jag sitter inte mycket vid datorn - fast många tror det.
Min dotter hittade dessa två koppar bredvid en papperskorg i Edinburgh Skottland... så är det där...folk kastar försiktigt...ifall någon annna vill ha. Jag skulle gärna ta dem...men dessa behåller hon ömt... och när jag är där dricker jag ur den svarta... Anne-Marie

2007-05-26 @ 12:54:27
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Jan-Olov

Idag, inte imorgon vid den artonde tonen är kaffet varmt på B.
Avnjuts med eftertanke.

2007-05-27 @ 10:52:38
Postat av: Anne-Marie Körling

Jan-Olov,
njut av ditt kaffe! Förstår inte innehållet? Men förstår fikastunden!
A-M

2007-05-27 @ 12:09:56
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback