ETT VACKERT ORD DENNA MORGON...


Jag har några rader hängande speglar på min balkong. De är som spegeldroppar i ett snöre. Det var för att skrämma iväg alla stadsduvor som valt att häcka på min balkong... och deras gluckande ljud...ja, jag vet inte vad jag ska tänka eller skriva... men det störde mitt tänkande och mitt skrivande... kollosalt väldigt mycket. Milt sagt.

Men spegeldropparna hänger nu kvar på min balkong, mitt växthus mitt i stan, de hänger och svänger mellan balkongväxterna... och där sitter jag och dricker mitt morgonkaffe i morgonsolen. Det är varmt och jag är nyvaken.

Men speglarna...

DE GÖR SOLKATTER.

På husen mitt emot dansar återskenet. I form av små bollar. De rör sig över väggarna...

Men speglarna - de gör SOLKATTER på husen mitt emot.

Återsken dansar över väggarna. Prickar som rör sig.

Det blir en liten privat installation. Det är bara jag som kan se dem.

SOLKATTER blir mitt vackra ord denna morgon.

SOLKATTER!

och hur vackert det ordet är förstärks av ordbokens förklaring:

SOLKATT
en solreflex, ofta medvetet åstadkommen i lekfullt syfte.
Ordbokens förslag till mening: En SOLKATT for iväg över väggen.

Men,.,men...det är ju precis som mina solkatter!



image398

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: erica

Nu har du blivit utmanad. Kolla in min blogg så ser du hur det går till. Du kan ju kopiera min utmaning och klistra in den hos dig och sedan förstås ändra så att det handlar om just dig. Hoppas du nappar.

Postat av: Anne-Marie Körling

Antagit utmaningen men publicerar den imorgon. Ska klura lite till. Alla ni andra gå genast in på Klurigt, lurigt och roligt i skolan... Anne-Marie

2007-05-27 @ 23:53:19
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback