BREVBÄRARPOST alldeles nyss

image190

När jag skrev min blogg - om läs-blads-läsning - damp brevbäraren ned sina verkliga
brev i min brevlåda,

jag tryckte på publicera innan jag trippade fram till brevhögen...

...ett kuvert vittnade om omsorgstänkande redan från början.
Jag öppnar det försiktigt. Då faller detta blad ut. Vackert, sirligt, guldtrådar...ord på blad.
Jag delar med mig till er läsare - ett blad, en text - ord att läsa.

LÄS-BLADS-LÄSNING.
Kan ni begripa att jag för ett ögonblick förlorade mina ord.
och
de ersattes av dessa
TILL LIVETS ÄRA SKER ETT UNDER I ALLA LAND VAR DAG SOM GÅR

Min teckning - och verklighetens läs-blad!
Samtida - under!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Se på de vackra underverken här:
http://junitjej.blogg.se/1178899970_fjril_vingad.html

Postat av: AnnKatrin Wamming

Hej Anne-Marie!
Har suttit nu låång tid och bara läst och "snurrat" /med musen/ fram längs Dina sidor. Oj, så mycket tänkvärt, så mycket ord, så många vackra foton som alltsammans väcker tankar. Ångrar mej lite, att jag inte tog tillfället i akt och kom till Bettan, för en träff med Er! Men, men, that´s life, och min situation just nu. Hinner inte/orkar inte allt JAG SKULLE VILJA! OCH: jag bara undrar: HUR HINNER DU? Hur många timmar har Ditt dygn, eller sover Du aldrig? Du får nog energi genom att göra det Du tycker så mycket om, så är det nog?
F.ö: varför jag valde denna plats för en kommentar: VILKEN BLAD-LÄSNING!!?? Vilken lycka att få en så´n post! Undrar om den inte kom från vår gemensamma KÄRA VÄN BETTAN!? Jag har fått så många broderade, "ritade" brev och hälsningar från henne med "tänkvärda ord". Jag kan också fördjupa mej i ord, formuleringar och tankar....
Hade kunnar sitta här länge till, men nu måste jag ut till plantor, jord och blomland som väntat i flera dagar.
Här vid Kalixälvens mynning har sommarvärmen så plötsligt förändrat allt till grönt.
Tackar för alla inblickar /gluttar/ i Din värld, och önskar Dej en häärlig sommartid!!!
Kalixkramar, i all hast, från AnnKatrin.
6 juni -07.

2007-06-06 @ 12:19:28
Postat av: Anne-Marie Körling

Tack för ett härligt inlägg. Hinner? Jo jag tänker och när jag tänker kan jag gå omkring - som nu - jag städar - och tänker - ibland slår jag mig ned och skriver - men då är allt arbete redan gjort. Fotografierna tjänstgör som bilder för att minnas. Då vet jag precis vad jag ska skriva. Bilden är nog det första - sen kommer orden - orden behöver bilden. Jag tänker mycket. De skrivna orden kommer på en liten stund... tid... jag har lust. Då finns inte tiden.
Anne-Marie

2007-06-06 @ 12:28:44
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback