SAMTALsLISTA

Idag har jag tagit en promenad, irrat omkring och letat efter Marcus Birros bok - Svarta Vykort
och då brukar jag tilltala människor, lite vilka som helst, helt oberoende av vilka de är, vilken ålder
de är i, hur de ser ut, vad de gör - och det gör mig alltid glad...

Idag har jag tilltalat - och således samtalat med:

- två killar i 25 årsålder på tunnelbanan som rakat av sig alt sitt hår - de tillät mig att fotografera dem. Det gjorde
jag.

- ungdomlig man som råkade stöta till mig i en rulltrappa. Han sa förlåt. Jag sa att det inte var någon fara.

- min favoritbokhandlare som berättade några anektoter om vissa av bokhandelns böcker. Skrattade. Blev fintad.

- med en vän som ville tala om att jag var en vänlig en i min mobil. Då log jag. Mot någon helt annan.

- KTH elever som hade utställning (återkommer om den) i Gallerian i Stockholm

- med min dotter i min mobil, samtalet bröts när det var som mest intressant.

- något om choklad och dess smakfinesser med en chokladmästare. Jag kunde stå emot.

- en kafe-ägare där jag köpte en kopp te och en aning för gammal bulle. Den var fabriksbakad.

- en man i kostym som tilltalade mig vänligt med orden vad håller du på med trots att han såg vad jag höll på med och sedan ville han samtala med mig men jag smet när hans mobil ringde

- en butiksägare som övertalade mig (hmm) att köpa ett skärp. Det har jag på mig nu.

- en tant som såg lite förvirrad ut, men det löste sig när hon förstod att allt var i sin ordning.

- en skåning som undrade hur man närmast tog sig till tunnelbanan. Jag visade sannenligt vägen! Mot fyra helt olika riktningar. Han var från Lomma så han lommade iväg mot ett av väderstrecken.

- med en professor i min mobil. Han vet allt om modern hjärnforskning, hans område. Jag kände mig förvirrad. Min hjärna kände sig inte uppdaterad, kanske en aning full av alla intryck runt omkring mig. Jag lovade ringa upp. När jag har hjärnkoll.

- en kille som bar på sin son - fick fotografera dem också. Sedan såg jag dem på Kulturhuset. De såg lika fina där.

- en isbjörn...ja, ja...en människa utklädd till isbjörn. Hos isbjörnen stannade jag tills jag tyckte att det blev för kallt.

- en bokhandlare som till slut plockade fram det sista exemplaret av Birros bok - Svarta Vykort

- och sist en biljettförsäljare som sa att biljetterna är billigare där än här. När han pekade till Pressbyrån hittade jag mitt försvunna åkkort i min ficka!

HEMMA IGEN!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Anne-Marie

Hej - ja, jag hade några minuter över av alla mina. Hi hi hi - så glad jag blir när du är här och hälsar på
Anne-Marie

2007-05-12 @ 01:59:00
Postat av: Anne-Marie

JAVISST!
Du är en gäst!
Jag är en värld!
Förlåt du är en Värld!
Jag är en gäst...
sedan kan vi vända och vrida på det här hur många
gånger som helst - hur som helst så är du väldig
välkommen till mina bästa sidor ...
Anne-Marie

2007-05-12 @ 11:37:49
Postat av: Annis

ska räkna mina människomöten en dag också...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback