VÄGAR TILL och VÄGS ÄNDE

image624

Vägar är riktade. När man reser på en väg så är man i en färd mot en plats.
Det är svårt att inte följa vägen. Där vägen tar slut är det vägs ände.

Vägs ände är ett vackert ord.
Men det uppfattas nog inte så.
Att komma till vägs ände är att sluta färdas. 
Vi måste vara på väg.
Göra en yttre resa.
Eller en inre resa.
Vi måste skapa nya vägar.
Innovatera. Färdas mot nya mål.
Göra mer. Utveckla mer. Färdas fortare.

Jag färdas fortare. Jag färdas över vägs ände. 

Vägs ände. Det är nästan förtrollande att se det från ovan.
Denna väg. Denna väg leder till en liten plats.
Där vägen tar slut är man hemma.
Vägs ände.
Det kan vara ett mål i sig.
Att ibland resa mot vägs ände.

Anne-Marie
   

Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Dina ord och bilder vill jag inte vara utan en endaste dag. Du inspirerar.
I like!

Postat av: Anne-Marie Körling

Jag har fått vackra kommentarer till min mail. Vackra, vackra, vackra ord om andra platsers vägs ände. Fortsätt skriv om detta. Vad är en vägs ände?
Hur skapas en väg? Varför en väg? Varför tänka på detta sätt?
Anne-Marie

2007-06-23 @ 12:32:49
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback