SOMMARLÄSNING...

Läser i dagstidningarna om den underbara sommarläsningen ... den att läsa bara för ros skull. Tänk om den kunde bli högljudd. Så att alla som växer får en rejäl dos högläsning varje dag - av föräldrar som sitter nära intill och levandegör boken, levandegör ljuden, levandegör stunden... och skapar sammanhang och gemenskap med boken. Alldeles intill någon som visar att - dig tycker jag mycket om! Det kommer samtidigt. Detta att jag tycker om dig. Det står inte i  några boksidor, men förmedlas av stunden. Vi har tid ihop. Tid och innehåll, sammanhang. Sommarvärme!  

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Josephine

Måste bara säga att din blogg är en av dom bästa på mest aktiva-listan. Du skriver ju om något viktigt. Låter som att du är en väldigt bra lärare, det borde finnas fler såna :).

Postat av: Anonym

Hej och tack.
Ditt namn är som en blomma. Vackert namn på din blogg. Vacker hälsning. Blir berörd. Och rörd. Det är din förtjänst. Precis just nu när jag behövde det damp dina ord ner i min verklighet.
Jag ska besöka din blogg när det kvällas... nu är jag mitt i rusningen - sommarlov!
Anne-Marie

2007-06-11 @ 11:54:15
Postat av: Meri

Tyvärr har jag inga barn i närheten som jag kan läsa högt för. Ni som dock har barn och vill läsa högt för dem så rekomenderar jag en mycket bra och läsvärd bok som heter "Måsen", skriven av Richard Bach. Det är både en vuxenbok och en barnbok i ett.

2007-06-11 @ 12:55:03
URL: http://merycherry.blogg.se
Postat av: Kersti

Jag har alltid läst högt. Först för min man och sedan för mina barn. Slutade inte läsa för den äldste förrän han var 15 sådär.
Jag läser fortfarande för 10 åringen och även då och då för min man. Mer sällan för de båda äldsta barnen. Saknar det. Det finns så många böcker som är bra att läsa högt. Tycker man om fantasy är Övärlden av Ursula K.Le Guin en höjdare. Den kan man ta till sig på många nivåer liten som stor. Fältskärnsberättelser är inte heller tokig. Böcker som räcker länge.

2007-06-11 @ 17:20:29
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie Körling

Mmmmmmm, blir bara så glad när jag läser det ni skriver. MMMMMMMMMMMMMM! Jag blir så vänlig när någon läser högt för mig... bara det... jag blir så vänlig inombords..Anne-Marie

2007-06-11 @ 20:57:55
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback