ORDKRIG... ja det är ett ORD det!


Ordkrig - ja det är ett ord det!

Då måste det finna ett annat ord som speglar motsatsen -

ORDFRED

Det är också ett ord det!


Men det fanns inte i ordboken. Däremot finns ordet ORDKNAPP.
Och det betyder att inte vara så ordrik.
Tänk så svårt det är att tala om fred.
Så lätt det är att tala om krig.

Ordklyveri!


Jag måste ordleka, och när jag leker i ordboken så hittar jag ord, 
men saknar andra. Varför finns inte ORDFRED med?

Kanske för att krig inte stoppas med fred via ord.
Trots att man försöker.
Det blir krigshandlingar i fredsbevarande syfte
som ersätter den ORDFRED jag skulle vilja se.

___________________________

Ett litet ord jag tycker är spännande och lite rart är ordet 

ORDHÅLLIG

ja, ett ord som beskriver att man håller ord,
vilket i sin tur betyder att hålla vad man lovar.

Nu har jag varit i mitt skafferi och letat efter något gott!
Min ORDBOK och boken ORD för ORD.

Lättroad?
Jag?
Ja!
Och det är jag glad för!
Anne-Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback