MASKROS-BARN

image520

Begrepp - MASKROSBARN - fick mig att tycka mycket mycket mycket om själva MASKROS!


Men ordboken beskriver ordet så här:

Maskros - en gulblommig växt som är ett svårt ogräs. Innan maskrosens förklaring står ordet MASKOT och då tänker jag att "det var bra" för maskot betyder ett föremål som tros bringa lycka.

Om jag då var lite okunnig i min läsning, lite slarvig - så kanske jag i min iver slog upp Maskros och läste under Maskot - då skulle MASKROS få beskrivningen föremål som tros bringa lycka...

Så då är MASKROSBARN ett litet barn som tros komma bringa lycka... och själva anslaget gör mig till en annan människa. En som tror på...  Jag tror på... och då visar sig framtiden. Det är en rättighet. Att få gå mot framtiden i sitt liv. Det behövs någon som är ställföreträdande hopp till framtiden... om den som växer upplever sig vilsen.

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback