GÄRDESSKOLAN i EDA KOMMUN VÄRMLAND - DOFTEN AV HEMLAGAT

ja, där var jag också. Åmotfors!

Där lärde jag mig hur man kan spara massor av pengar på att LAGA SKOLMATEN I SKOLAN och inte beställa den från ..... FAR AWAY....någonstans. Vinsterna var fler berättade den stolte rektorn:

- det luktar mat....det doftar av smaker.... det arbetas i köket... barnen mår bättre...råd till mer och bättre mat.


Vinsterna!
Tänk på den långkoket i köket... doften av nylagad mat. Det ger mig tankar på när min mormor blev liten igen, straxinnanhonblevborta - hon var 96 år. Låg i sin bädd...och jag huserade i hennes kök. Min mormor bakade varje dag, stort besök kom alltid, och det var något med hennes kardemummakaka. Lukten, bakdoften, värmen ifrån köket... som alltid får mig att tänka mormor när jag känner doft av kardemumma. Mormor i sin bädd, och jag i hennes kök.... jag saknade doften.... var den borta för alltid.... så jag bakade en kaka i mormors kök...och doften spred sig åter i huset. Det gjorde min mormor lycklig. Hon piggnade till.... och det var hela min tanke...

Vinsten med doften....är det så enkelt!
Jag tror det!
Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback