FREDAG IDAG...

image672

Fredagen ger en speciell tyngd åt veckan.
Det handlar om avslut. Packa ned. Pricka av.
Summera. Tänka veckan från början.
Måndag till fredag.
Arbetsveckan.

Hmm - jo - näe - ganska - lyckades - klar med - fortsätta med - ändra - boka... på måndag...
så får det bli. Näe, nu ska det bli skönt med ledigt. Helg - hmmmmm....


Så ungefär. 

Men fredagen handlar också om nybörjan.
Göra helg. Skapa något för kommande dagar.
Köpa in, stämma av, pricka för...
och det är matinköp, dryckesinköp, tänka
vad att göra-funderingar, samla ihop, vara.

Kort sagt.
Fredag. Ett slut. En början.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Jag gillar också fredagar! Det är nåt visst. Men ingen mazarin för min del - har köpt räkor och vin och en påse Polly...
Ha det så skönt i helgen.
(Och så fort jag surfade in på din pedagogiska blogg, kom jag ihåg att jag inte skrivit rent protokollet från vår utvärdering sista veckan i skolan....vojne vojne... undrar om nån av mina kollegor saknar den...)

Postat av: Kersti

Tillfällig kontakt med bloggvärlden. Här ute på landet gör vi annat. Du frågade om du fick tipsa om min blogg. Jag blir så glad, gör gärna det. Jag har gjort en resa. Har skrivit lite om det men kommer att skriva mer när jag landar i stan. Nu är det sommarlov och alla dagar (nästan) är som fredagar. Det tycker jag om.
Bilden du har idag är väldigt vacker. /Kersti

2007-06-29 @ 16:29:28
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Lånar dina rader om orden... som du skrev i ditt förra inlägg! Hoppas det var ok? Tycker det är viktigt att belysa och tala om hur viktigt ordet och tanken är! För många...!
Ha en trevlig helg..

2007-06-30 @ 01:31:50
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie Körling

Tack. Ni förgyller min söndag. Anne-Marie

2007-07-01 @ 13:06:35
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback