DENNA DAG ETT LIV

Orden är Astrid Lindgrens. Hon lade dessa ord i Melkers mun. Denna författardrömmande pappa. Jag är gärna barn till farbror Melker på Saltkråkan.

Denna dag ett liv...

Min dag - ett liv. Vad innehåller min dag? Vad gör mitt liv?


image661

* Varmt kaffe. Annars är min dag inget liv alls. Hett. Nybryggt. Stor kopp.
* Tidningar. Morgontidningar. Nyhetsbehag.
* En bok. Denna morgon Dag Hammarskjölds Vägmärken.
* Blogg. Måste skriva ned några tankar. Reflektion och samtal.
* En promenad. Det blir runt Stockholm. Från Söder till Norr. Från Norr till Söder. 
* Ett fotografi. Jag fotograferar något jag vill minnas.
* Samtal. Djupt, ytligt, smalltalk, bigtalk. I don´t care...
* Tänka. Jag är en tänkare. Måste tänka. Fundera. Undra.
* Mat. Oj, det glömmer jag oftast bort. Men jag blir hungrig.
* Sova. Jag gillar att sova middag. Slumra till i några minuter.
* Lyssna. Jag lyssnar på allt. Mest på musik.
* Skratta. Bäst skrattar jag ihop med andra.
* Sjunga. Om jag inte sjunger är jag inte glad. Sången bara är.
* Fika. Jo, om och om igen. Fika. En kopp kaffe. Java. En balja bläck...

sedan skriva igen.
Så fylls en dag - ett liv - mitt liv!
När jag är ledig vill säga.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jim A

Hej, hur ar du?
Tack för din tid i telephone!
Du blog ar jätte bra.
bra till se coffee cupa också
see you soon,
Jim

2007-06-28 @ 19:41:57
Postat av: Anne-Marie Körling

Jim, Lovely to hear from you. In this way. You are my great supporter, in computering, so when you are enjoying yourself here I am very proud. Heard you were ill. Keep still. Be as happy as you can. Love you/ A-M

Postat av: jos

Skottar ey? Whats that all abut? Canni beat it!
Ville bara att du skulle veta att jim skrev kommentaren på eget bevåg, på egen hemmasnickrad svenska. Jag är ganska imponerad och stolt. Han bryr sig mycket om dig. Och han tycker du är fullkomligt oxtokig i meningens allra bästa bemärkelse. Pride yerself of ey tru scotsmans affection! x

2007-06-29 @ 01:40:43
Postat av: jos

speaking of which, jag är numer stolt medlem av the laphraoig whiskey online community. Jag äger en egen liten plot jord vid deras whiskey destilleri och ska någon gång åka dit och hälsa på. Min laphraoig granne är ett finskt metal fan.

2007-06-29 @ 01:45:49
Postat av: Anne-Marie Körling

Hi hi och jag är stolt över Jim. Vilken svenska. Det är svårt att skriva svenska. Han gör det bra.
Oj då Whiskeyklubb. Det låter spännande. Hur blir man det?
Anne-Marie

2007-06-29 @ 07:15:37
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Anne-Marie Körling

medlem alltså?
Grannen - är han granne intill din jordlott...?
Anne-Marie

2007-06-29 @ 07:17:01
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Anonym

yep. man köper en flaska whiskey och använder bar coden på flaskan.

2007-06-29 @ 14:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback