ATT BLOGGA...

har för mig inneburit...

EN PLATS
* att göra mig en offentlig plats.

ATT TÄNKA PÅ
* att skärpa mina tankar inför olika fenomen

OCH SKAPA I
* utveckla mitt skrivande
* utveckla mitt fotograferande

FÖR ATT UPPTÄCKA
* nya kontakter
* bloggvänner
* samtalspartners
* bollplankskollegor

VAD ATT LÄRA FÖR
* hur man gör en blogg
* länka till andra
* läsa andra och upptäcka andra bloggare
* lära mig av andra tänkare

ATT MÖTA ANDRA SAMMANHANG
* jag är en bland många andra
* jag besöker platser via min blogg

OCH VIDGA PERSPEKTIVEN
* jag talar och lyssnar till fler
* jag möter andra och upptäcker andra

SAMTIDIGT SOM JAG LÄR OM ANNAT JAG INTE TÄNKTE PÅ
* lär mig om trädgårdar, om historia, om animerad film
* lär mig om unga människors bloggande tankar
* lär mig om skolpolitik och hur att påverka


AVSTÄMNING SÅ HÄR LÅNGT
Jag har bloggat i tre månader drygt. Jag har skrivit 850 inlägg.
Fått värdefulla kommentarer. Jag läser ständigt nytt hos andra bloggare.
Jag promenerar dagligen runt och läser. Och är tacksam för att det är just så.

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Hej! Nu hittade jag dig genom att googla! Såg att du är i samma bransch som jag. Kul! Nu ska jag läsa vidare här!

Postat av: Bloggblad

Ska väl säga också att jag känner igen det här. Jag började blogga därför att det hände tråkiga saker som gjorde att jag blev låst hemma en hel sommar. Tänkte inte fortsätta, men har fått så många goda vänner, varav jag träffat ganska många, och många kloka synpunkter och peppning när jag behövt.
När jag övergick till att inte vara anonym kände jag lite hämningar, och jag håller mig enbart till glädjeämnen. Får ibland otäcka vibbar när nån googlat på bondage... och kommit till mig, och min blogg beskrivits som intressant ur sexsynpunkt...
Jag håller mig också borta från debattämnen, för det blir lätt enkelspårigt och man kan inte få med alla nyanser.

2007-06-24 @ 23:34:18
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie Körling

Jag känner igen mig i det du skriver. Jag vill ha en pedagogisk blogg - allt jag skriver handlar om det. Allt jag skriver är också modeller för att skriva...alltså ha som underlag för att skriva. Den här bloggsidan kan läsas på flera sätt...
Välkommen till min blogg - Anne-Marie

2007-06-25 @ 07:27:11
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback