VÄRLDENS SJU UNDERVERK... DE SJU UNDERVERKEN

image781



Jag vill bara ha sju underverk. Världens sju underverk. Jag har de jag har. Nu går det mode i underverken. Det tycker jag förstör. Jag vill ha de underverk som en gång var - och sju nya underverk av de slag som valts av världens människor. Valts,  inte representativt men ändå, av väldigt många människor.

Nu läser jag i kvällstidningarna...om Sveriges sju underverk....om naturens sju underverk...om alla underverk....och då faller själva idén med underverket.  Naturen ett undantag, jag tycker att naturen i sig är ett underverk värt att höjas över allt annat. Nöt nu inte ut ordet Underverk.

Anne-Marie

Underverk definieras som

resultatet av fantastisk, otrolig händelse ibland som överdrift även om konkret fantastiskt föremål - världens sju underverk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback