Kap. 3 - Musen Ben

image753

Om Ben trasslar till det för mig?

Så är det värre med trafiken som kör på fel sida. Det är inte farligt när man tänker - Jajustdethärärdetjuvänstertrafik - titta noga åt alla håll - och så tittar man medvetet åt alla håll - överdriver sitt tittande åt alla håll. Det är bra. Det farliga är när man känner sig varm i kläderna. Nuharjagvarithärifleradagar och detta är mitt fjortondebesökhär - och man tror att man vet. Det är då det är farligt. Då rusar man ut, ser slentrianmässigt åt fel hål (rätt i Sverige) och då är det...ibland nästan...eller rättare sagt ....då är det riktigt farligt.

Så idag är jag en överdriven tittare åt alla håll. Ett praktexempel på hur man gör när man ska över en gata i ett land som envisas med att ha vänstertrafik. Imorgon är jag...lite mer slarvig. Ska inte stanna så länge. Det är nog tur det.

Anne-Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback