SKYLT - WARNING DEEP WATER

image816

WARNING - DEEP WATER

Jag tittade mig runt omkring...
Inget vatten.

Jag frågade - where is the deep water?
De som skulle svara tittade åt alla håll.
Jag fick leta själv.
Efter det djupa vattnet som skylten varnade för.
För om de varnar för exempelvis djupt vatten då vill man ju vara på den säkra sidan och undvika det djupa vattnet.

Men det fanns inget att undvika.
Det är en varning!

United Kingdom är en ö - så det kanske är vattnet kring den de varnar för.
Men lite långsökt känns det ändå.
Jag är i Edinburgh.
Ser mig förvirrat omkring.
Var är vattnet?

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Pumita

Vilken underbar skylt! Betydligt roligare än många reklamaffischer...

Postat av: erica

Tack för att du visar Scottland för mig. Jag tittar in hos dig varje dag. Må gott.
Ps. Mötte vår vän B i dag i gul sommarklänning cyklande till ett smultronställe, alltid ett nöje :)

2007-07-14 @ 02:02:44
URL: http://www.klassiskt.blogspot.com
Postat av: Anonym

hahaha den var bra den...

ungefär som min chef hade satt upp en skylt på skoj "Rastning av hund förbjuden" ute på gården utanför ett dagis där jag jobbade :D

2008-10-01 @ 19:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback