SIA OM FRAMTIDEN



image807

Det är när man är mitt i som man kan tänka - så här är det nu. När man tänker så tänker man vidare...
hur kan det bli sedan? Då får man tänka - så här är det nu - man gör ett avstamp där och lägger till den faktiska informationen till något som kan tänkas råda i framtiden...

Så tänkte jag över en kopp dubbel espresso (jag tänkte skriva en kopp kaffe men det hade inte blivit rätt)

image808


Jag tror att jag stannar där. Detta att blicka in i något ovisst förtar något av stundens just nu. Här står min heta, dubbla espresso. Det är just nu.

Vi ska inte sia, blicka in och bort. Det tar oss bort från en stund där vi känner - här är jag hemma.
Just nu har jag det bra. I detta samtal vill jag stanna länge. På denna plats kan jag vara...

...och dricka kaffe.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jesús J Granero

Nuet. Lungt behärskade poetiska o filosofiska tankegângar?
Allt väl,
Jesús

2007-07-13 @ 18:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback