ROSUPPRORET

Det är kul att läsa tidningar. Det är ingen tråkig läsning.
Jag undrar alltid.

Vad är det här? Vad vill de? Hur tänker de här? Varför då? När? Var? Vilka? Vem? Jag?

Så idag, efter funderingar kring Niklas Ekdals ord, fortsätter jag mitt strövtåg i tidningen. Jag hittar detta:



Programmet för Odlad Mångfald har en annons idag.

Det finns en förening för Svenska Rosensällskapet.

Nu vill programmet för odlad mångfald söka finna

hitills odidentifierade rosor som varit i odling i minst 50 år.




image680


Mångfald...?

Underbara ord.


Rosor i mångfald.

Tänk att få?


Nja... rosen har ju sitt symbolvärde...
men det är nog viktigare att den får växa och gro, utvecklas och inlemmas i arternas rikedom.
Om det sedan resulterar i ett fång rosor så lovar jag att njuta av mängden.



Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback