REMAKE

image965

Remake är Statsmissionens "göraomgamlaklädersyomgöranyttavgammalt" nya klädserie, Jag vill inte ta deras ord eller varumärke. Men ordet är viktigt. Jag tycker mer om det på engelska än på svenska.

Vi kanske ska lägga till lite re... framför ord

Gör vi det med DO blir det re - do får vi det mycket användbara order REDO på svenska. Kan funka globalt med andra ord. Redo på engelska. Redo på svenska.

Remake - både i handling och tanke
Redo - både i handling och tanke

Jag är väldigt bokstavlig. Jag vet.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Underbart! Vilken ordkonstnär du är.
Nu har jag lagt till Plommenad på bloggportalen under vardagsbetraktelser. Så nu är det fritt fram att länka. Jätte skoj att du vill göra det.
Kersti

Postat av: Anonym

Det är gjort nu. Du kan titta om du vill. Gå in på mitt namn på portalen så ser du vad jag skrivit. Allt gott. Anne-Marie

2007-07-28 @ 18:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback