PARKERAD VÄDERLEK


image959


Det regnar, regnar, regnar.

Väderleken har parkerat, säger väderleksrapportören på SMHI.
Tänker på min bil.
Den är inte parkerad.
Den är på semesterresa med andra.
Utlånad. Alltså inte parkerad.

Parkerad är jag.
Hemmaparkerad.
Lite felparkerad.
Jag vill vara på andra ställen.
Bortaparkerad.

Nej... jag går härhemma och plockar.
När jag plockar in saker faller saker ut.
Då plockar jag upp.
Men ställer inte in.
Slänger ut.

Där är det blött.
Väderleken har parkerat säger man på SMHI.

Så är det.
Anne-Marie

Men jag gick ut. I regnet! Och uppdaterade med ovanstående fotografi.

Kommentarer
Postat av: jos

jag har varit borta fast är nu hemma. Ibland är borta inte alls lika bra som hemma. Älskar dig enormt lilla mamma. Fint att få bli uppdaterad på bloggen igen.

2007-07-27 @ 14:42:19
Postat av: Anonym

Vackra unge! Ma

2007-07-27 @ 21:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback