ORDENS MAGI...

image733



Fick detta idag. En härlig inbjudan till en viktig konferens om vårt språk. Jag ska medverka vid denna konferens, så också här, jag medverkar till spridningen av denna konferens.

Syftet med hela konferensen är att stimulera språkglädjen i var och ens liv och dagliga verksamhet.

Medverkar gör: Skådespelare Pia Johansson, Författare Göran Hägg, Charlotte Hagström, Bosse Bildoktorn Andersson, Kommunalråd Bengt Niska, Läkare Harriet Olsson, Vd Carlos Rojas, Professor Marika Tandefelt,  Artisk Victoria Harnes, Skolminister Jan Björklund, Utvecklingschef Marie Carlsson, Krönikör Nima Daryamadi, Fil Dr. Tvåspråkighet Charlotte Haglund, Svordomsexpert och professor emeritus Magnus Ljung, Författare Ola Wikander, Foskningsledare Thomas Furth, Chefredaktör Patrik Hadenius, Vd Maria Hamrefors, Författare Anders Jacobsson, Chef för språkrådet Olle Josephson, lärare och läromedelsförfattare A-M Körling, Gästgivare Emeritus Carl Jan Granqvist....

oj oj ... det här blir nog väldigt spännande och bra.

Anmälan görs via blankett  som kan beställas hos Föreningen Svenska Läromedel.

fsl.se

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jesús J. Granero

Det blir väldigt intressant: en svordomsexpert och professor emeritus, Magnus Ljung, med A-M Körling m m.
Svordom: sjängssjällatang!
Lâter det fint? Provocera, pâ ett fint sätt förstâs, dem A-M k om sâ Du tycker om. Svordom är gjorda pa detta viset, lovar ("svorar")jag.
Jesús

2007-07-05 @ 18:46:29
Postat av: Anne-Marie Körling

Hi hi, jag ska nog tala. .. om mångfald och enfald... om det ska jag tala. A-M

Postat av: Haydee

Oj vad intressant det där låter!

Postat av: Anne-Marie Körling

Ja, och det blir det också - intressant. Programmet är jättefint tycker jag. Anne-Marie

2007-07-06 @ 01:16:28
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback