Kap 5 - Musen Ben



-  Tycker du att BEN har magrat?

Det är den första frågan min dotter ställer mig när hon vaknar.

Själv sitter jag ihopkrupen i soffan och väntar på att kaffet sätter på sig själv och att Ben inte har tid att springa fram och åter över golvet. Jag reste för att vidga vyerna... nu sitter jag i en mindre värld...på grund av en liten mus vid namn BEN.

Om Ben har magrat...?

Jag kaxar upp mig -

- Du det där är inte samma Ben som förra gången!
- Tror du inte?
- Nej jag tror att det är Ben den yngre flera generationer sedan den förste Ben.
- Tror du? Jag ... jag tror att han har magrat lite!

End of discussion!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: sofi

Prova att sätta i batterier i Ninja-guldhamstern, sätt igång honom och sätt ner honom strax innan du tänker sätta fötterna i golvet så ska du nog se Ben, med familj, håller sig undan. Jag tror det kan göra susen och ingen behöver gå i fällan och dö :)

2007-07-12 @ 12:02:36
Postat av: Anonym

Sofi - gud så jag har skrattat - hjälp - jag har skrattat så jag kiknat - att jag inte tänkte på det alternativet - ha ha ha (levande skratt) utan har suttit här och känt mig mordisk - utan att ha behövt. Jag ska genast...men var är batterierna... trapped.
Anne-Marie

2007-07-12 @ 12:13:51
Postat av: sofi

ja ibland är lösningen så nära å ändå så långt borta.
Tänk om du skulle kunna ta en gruppbild med Ben och
den kidnappade Ninja-hamstern! Då skulle Isa bli glad.

2007-07-12 @ 15:39:17
Postat av: Anne-Marie Körling

Jag har tagit en bild på hamstern - med en skotte i kilt - mest hamster och skottens strumpor - men det syns tydligt att den kidnappade hamstern har varit i Skottland...Hamstern väckte lite uppmärksamhet - jag berättade att hamstern var från Sverige... allt gott Sofi, allt gott - Anne-Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback