LÄTT FÖR ATT BLI GLAD...

...idag fanns det tid i tvättstugan. Hurra tänkte jag. Blev väldigt glad.

...idag kom jag fram till Telia - jag är i turordning upprepar en automatisk röst om och om igen -  jag fnittrar.

...idag läste jag Tomas Tranströmer på balkongen. Då fylldes jag med en glädje större än jag förstår.

...Idag vill jag skriva...skriva...skriva...och  det är rakt igenom lust.

...Idag lyser solen...det känns gott men det gör mig lika glad om det regnar...Jag gillar väder.

...Igår var en vän till mig på besök...hon var glad...en fantastisk smitta som fick mig att skratta högt

...Igår kom min son på besök...han gjorde mig glad genom att vara just min son...

...Ibland fnittrar jag åt mitt samtal med min GPS när den envisas med att säga Gör om Rutt.

...Ibland skrattar min GPS åt mig...någonstans från ovan,,,

...och precis nu kom jag fram till Telia support felanmälan. Det är fel på linjen. Jag ska få kompensation. Och mycket, mycket snart fungerar min telefon igen. Det är glädjande.

.... under tiden som musiken strömmar genom högtalare. Amos Lee och CD´n Supply and demand. Den får mig att sjunga högt - det är glädje.

Det är värt en kopp kaffe - 
 
Det är inte de stora åtbörderna...det är de små, små gesterna.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Tjabo The Man!

Jag gjorde som du sa med pressentkortet men jag tror det blir fiasko ändå. Tack för att du tog dig tid i alla fall!

Postat av: Anne-Marie Körling

Hej - jag skrattade gott åt din blogg. Tycker synd om dina ensamma stolar. Bjud in någon... be dem sätta sig ned... och så bra att du köpte kortet. Det blir bra. Du gör en människa glad.
Anne-Marie

2007-07-02 @ 16:23:50
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback