DELA KOLOR

image784

Jag väljer den av choklad allra först. Sedan tar jag lakritsen. Sedan hallonkolan, sedan gräddkolan...men sedan låter jag bli nötkolan. Men om jag är tre stycken som ska dela - då frågar jag först - vilken vill du ha? för då tänker jag att det är ett barn som ska få smaka. Sedan tänker jag att det är en förälder som vill vara med och välja ut sin favorit. Då är det tre kvar. Vilka tre kan det vara? I vilket fall så är det bäst att bjuda på det bästa man har... trots att man kanske ser både chokladkolan och lakritskolan försvinna... då blir det för min del hallonkolan... eller kanske gräddkolan. Nötkolan är inte att tänka på. Den går bort.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Jesús J Granero

Givande tankar!
Göneröst och vackert bestamt exempel, eller generös och vacker..., bestämd... man (du själv i det här fallet) är.
Lärorika och givande tankar faktiskt. Därför rubricerar du bloggen din!: "Pedagogiska ideer. Praktiska erfarenheter". Eureka!
Jesús

2007-07-10 @ 18:25:37
Postat av: Anne-Marie Körling

Bästa Jesus!
Det ÄR en pedagogisk blogg fylld med praktiska erfarenheter. Den är personlig men inte privat. Eureka!
Anne-Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback