GLAD IDAG...

Det är bra med listor. Detta är en sådan lista.

image724


Vad som gör mig glad idag...

* att jag får skriva
* att jag blir medbjuden på roliga saker på fredag
* att jag talat med en person som jag en gång undervisat
* att jag ätit en god lunch med min bagartrötte bror
* att jag köpt målarpenslar ifall att jag får för mig att måla en vägg hemma
* att jag inte fått parkeringsböter fast jag står parkerad på fel sida på gatan
* att gensvaren på bloggen är vänliga, respektfulla, överraskande, roliga och gensvarande
* att telefonen ringer och någon på andra sidan berättar, berättar, berättar och lyssnar
* att jag betalat in för mycket parkeringsavgifter och parkeringsboten kommer tillbaka i form av en utbetalning.
* att jag har lite sol på balkongen
* att lunchen på det indiska stället serverade en väldigt mild rätt som jag kunde äta utan att brinna opp
* att jag läser Clarence Crafoord Platser för vårt liv
* att min brors dotter kommit i trotsåldern vilket jag tycker ska bejakas
* att min bror höll med mig om innehållet i trotsålderstänkandet
* att nej är ett bra ord när det används vid precis rätt tillfälle - då är det till och med bejakande
* att...det är en stund kvar på dagen.



Så ungefär.
Ibland tror jag det är bra med denna form av listor.
Då får man syn på det som gör en glad.
Det är inte att underskatta.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Nina

vem bär den bäst? kika in på min blogg... =)

Postat av: Nina

tack för svaret :D

2007-07-04 @ 15:10:55
URL: http://modesida.blogg.se
Postat av: Anne-Marie Körling

Hej Nina,
Klart jag tittar in... ska göra det lite då och då... allt gott. Anne-Marie

2007-07-04 @ 15:12:55
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Jesús J Granero

Härligt!
Jesús

2007-07-04 @ 17:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback