FRUKT i närbild

image794

Närbild. En frukt. 

Idag tittade jag på ett nytt objektiv till min kamera.
Ett makrozoom objektiv.
Jag har funnit att jag långt oftare tar närbilder än långtbortifrånbilder. Jag kommer närmare det vackra om jag får se en sak i taget...och vara lite nära intill. Det vackra uppenbarar sig - som hos denna frukt - som tillsammans med allt det andra bara försvinner - men i sin egen ensamhet lyser självständigt.

Det är en rättighet för såväl saker och ting som för människor att få vara unika.
Vilket syns om man verkligen tittar efter.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

När jag läser ditt inlägg "poppar" ett litet citat upp i huvudet "Skönhet sitter i betraktarens ögon"! Kanske var det mitt sätt att knyta ihop bilden med det du skrivit...
Att det var ett vackert, och unikt motiv håller jag med om!
Ha det gott..

Postat av: Anonym

Hej - du var min tusende kommentator. Ditt inlägg är nummer 1000 - det tycker jag är fint, allt gott Elisabeth, Anne-Marie

2007-07-12 @ 03:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback