Från MAIL till BLOGG

Det kom ett mail med en liten undran i.

Kan du foto-skriva nâgot om ambition - när det passar dig?

Frågor av detta slag ska absolut få ett gensvar. Jag behöver tid att tänka. Låt mig tänka ett tag så ska jag återkomma.
Jag tänker länge. Sedan måste jag hitta bilden som gör texten, eller tvärtom. Jag bär nu med mig frågan - den resulterar i ett svar - men som alla frågor måste den få mogna fram.

Jag tycker om frågans livslängd. Det har jag alltid gjort. Frågan har rätt att få leva. Jag är för att elever ställer sig frågor och ställer mig frågor. Jag är gärna med på resan till svaret. Men jag tjänstgör inte med något svar. Jag är ingen ordbok.

Men ambition har jag - så om ambition ska jag återkomma.
Tack för frågan och önskan om vad jag ska skriva om.
Det är en utmaning.

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback