Kap. 4: Musen Ben



Om jag hade packat som muminmamman - men inte varit muminmamman - då hade jag nog packat med mig en mousetrap? Men det är inte säkert att jag skulle ha använt den. Jag kanske skulle markera lite mot Ben, du Ben, vi ska dela det här rummet. Jag har en sån här... och så skulle jag med darrig hand visa honom råttfällan. Om jag ska vara riktigt ärlig - Ben vet inte vad det är för något. Han har överlevt alla fällor. För i hans värld finns det inga. Han är söt, tar en och annan smula från golvet helt omedveten om att jag tänker det jag gör. Om jag ska vara väldigt ärlig så skulle jag aldrig någonsin sätta ut en sådan fälla. Om jag ska vara riktigt riktigt uppriktig mot min dotter - du - Ben - det är inte en mus - det kan det inte vara - det är flera olika - det är massor - det är hur många som helst - men jag tror jag ska vara försiktig även med detta samtal. Jag har en känsla av att Ben betyder något för henne. Vi skulle hamna i diskussioner - vemharrättattbestämmaöverliv - vadsägerattduharmerarättänenmus - varförärduräddförensådanlitenmusduärjutusengångerstörre... och där ger jag min dotter rätt. För jag håller med. Därför är det inte bra att jag tänker MOUSETRAP...

Jag har ännu inte satt ned fötterna på golvet - benen bär mig inte fram till kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback