Efter regn...

image962

Regnet vilar en stund. Ingen katastrof här där jag är. Nyheterna kastar rubrikerna efter oss.

REGNKAOS! KLIMATET REGNAR OCH PARKERAR SIG.



image964

Vore det nästan krig?
Det är katastrof när det blir fel. När miljön inte främjar utan fjärmar sig. Fjärmar sig från oss. Som om - jorden - ville skrika ut en protest. Sluta nu! Snälla rara människor. Var rädda om det vi har. Vi har bara ett. Vi har bara varandra. Vi har bara denna endaste endaste planet. Ta vara på den och när ni gör det var rädda om det ni ser, det ni gör och ... var rädda om varandra. Var inte enfaldiga. Tänk mångfaldigt. Tänk globalt.
Det är stilla efter regn. Naturens yttringar är den makt vi inte kan böja oss för. Men blir tvingade till.

image963



Sorgligt inlägg. Jag vet. Alla dagar är inte ljusa.
Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Ibland fokuserar jag bara på molnen
och det som finns där inuti.
När jag har tur och sinnesro ser jag
det vackra blå runt om molnen.
Idag koncentrerar jag mig på att
andas in och ut. Det får räcka så.
Allt gott!
Notte,
V

2007-07-28 @ 00:44:54
Postat av: Anonym

Hmmm, ja...jag tror oftast på det blåa runtomkring. Men ibland så kommer tvivlet. Kanske det också är bra att tvivla. Allt gott Vicktoria. Allt gott. Anne-Marie

2007-07-28 @ 06:54:51
Postat av: Madonnan

Oj, var det så igår? Viktigt inlägg... :)

2007-07-28 @ 10:40:56
Postat av: Vicktoria

Tack fina fina! Du gör mig glad, Anne-Marie!

2007-07-28 @ 11:06:21
Postat av: Anonym

Så var det igår. Madonnan njut där du är. Anne-Marie
Vicktoria - det gör mig gott att veta. Vill att du ska
vara det. Anne-Marie

2007-07-28 @ 11:10:58
Postat av: Haydee

Härlig bild den där första!
Igår kväll gick jag hemifrån i solsken. 10 minuter senare var jag omkringad av MÖRKA moln, och inte tog det länge innan jag var genomblöt. Att inskaffa ett nytt, icke-trasigt paraply ligger högt upp på min att göra -lista..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback