Kap. 1: Musen Ben och Edinburgh

Några dagar i en annan miljö - språkligt - fysiskt - och det skapar jämförelser...på gott och ont. Vi kan kalla det reflektioner om ...

- Det är så rent. Det är så städat. Gatorna är rena. Jag ser ett enda papper flyga omkring. Att jag lägger märke till detta beror på att det inte är så rent i Stockholm.

- Preswick Airport. När man kliver ut utanför flygplatsens byggnad får man genast hjälp. - Where to dear - och vips sitter jag på en buss som jag inte själv behövt leta reda på. Att jag noterar detta beror på att jag är behjälpt av denna hjälp och att jag inte sett någon sådan - behöver du hjälp kära du - utanför Arlanda.

- Jag känner mig märkligt hemma här. Trots Ben. Jag gillar språket, accenten, tilltalet - oh dear... I see Ben!

Anne-Marie

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback