ATT PRATA MED MÄNNISKOR...

- Vet du att jag vet något som du inte vet, det vet jag att jag vet, sa en liten människa till mig idag.
- Vet du sa en äldre man till mig - jag har nycklarna till systembolaget! Det är stängt men jag kan öppna.
- Vet du, sa en vän till mig, att folk vet mycket mer än vad det tror att de vet.
- Visste du, sa en annan till mig, att jag vet en massa om det där ifall du vill veta.
- Visste du, att ...

Jag går omkring och talar med människor. Då får man veta saker och ting. Från stora till små, från små till stora. När man lyssnar får man veta. När någon lyssnar som föds berättandet. Men då måste man ha tid. Det visste jag inte en gång i tiden, men det vet jag nu.

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback