ATT PACKA NED NÅGOT ATT TA MED SIG..

image793


Muminmamman är min favoritpackerska. Hon kan packa hon. Hon packar och packar. Hon packar för alla och envar, hon packar för alla händelser, hon packar för trivsel, hon packar för att skydda, hon packar för eventualiteter, hon packar med sig... och det hon packar är avgörande för hennes resa. Så är det att packa... man packar för något som ska komma, men man packar också för att man ska återvända. Man packar för att ta med sig, fram och åter, något mindre viktigt, annat ovärderligt och måste med...

Det går att vända och vrida på det mesta.

Att packa brukar innebära att jag förpackar ned något jag inte riktigt tänkt att jag ska packa ned. Jag förpackar något ifall att... och lämnar ordentligt bakom mig. Ett hem ska vara ett paket att öppna vackert ifall att... Jag packar inte mycket. Jag packar viktigt. Glömmer det mesta. Det ordnar sig alltid. Så är det med packning. Det ordnar sig.


Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback