ANSLAGSTAVLAN - ett anslag!

image904

Jag är lite förälskad i anslagstavlor. De är lokala. De är folkliga. De har allt som rör den plats man är på. När man tittar på en anslagstavla syns både det privata och det offentliga. Någon vill sälja sin båt, andra vill annonsera teater på Tullhuset och någon manar kom - kom på konstutställning. Här framför står jag. Jag får mig lite till givet. Ett axplock av vad denna plats har att erbjuda. Det är inte lite det.

Men oj så fel jag har - detta är inte en anslagstavla - för i min ordbok står att en anslagstavla är --- en särskilt anordnad fyrkantig tavla för anslag och meddelanden - och det jag hittade på Dalarö är ingen fyrkantig tavla... så fel det blev - om man är bokstavlig.

Men ... det är inte jag. Bara nyfiken på hur ordboken presenterar saker och ting. I detta fall är min ordbok en aning fyrkantig.


Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback