SKYLTDOCKANS ANSIKTE

image1984

Fotograferingsstråk och skyltdockemotiv. Jag kan stå länge och titta in i skyltdockornas ansikten. Denna docka  är inte lycklig. Hon är vår tids skyltdocka.

image1986

Denna lite äldre docka har ett annat uttryck. Lite mer hemlighetsfullt. Ett annat lugn. De skiljer sig åt.
Vad detta betyder det vet jag inte riktigt. Jag vet heller inte vad jag vill med mitt inlägg. Jag har fotograferat skyltdockor i snart ett år, har väl ungefär 500 fotografier. Jag ser något i dem, vad jag ser, det vet jag inte heller riktigt. Men mängden att titta på ger mig en annan historia. Min dröm är att bli inbjuden till ett varuhus.... någon vind... eller källare och leta upp dockor som hamnat lite vid sidan av de ansedda och tidstypiska.

image1983

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Jesús J.

Intressanta dockors ansikte. Det fins mycket konst i de. Jag skall börja att ta hänsyn till skytfönstren i fortättningen. Jag skall se om jag hittar pâ nâgot intressant. Vi kan fundera pâ globaliseringen när det gäller skyltdockor.

Jesús

2007-12-26 @ 16:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback