PERSPEKTIV

image1950

Perspektiv - det handlar om att söka upp ett annat sätt att titta eller att se. Jag kan byta perspektiv då jag tittar genom min kameralins. Jag ser mig själv som motiv. Det är att sätta sig själv utanför och inte innanför. Vad händer i en spegel? Här är jag på väg upp i en hiss. Hissen speglar mig överallt. Det är speglar i taket, alla tre väggar... och jag vänder och vrider på mig själv... lyfter kameran och ser något annat... Där står någon... vad kan vi nu göra... märkliga kameralins... objektiv... nej detta är ett subjektiv  -  ett jag. Men sett utifrån... av mig.

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Jesús

Hej Anne-Marie,
Ett intressant perspektiv.
Hjärtliga hälsningar, Jesús

2007-12-19 @ 09:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback